جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۳
کد خبر: ۱۳۸۱۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

چهارمین نشست کانون هنری «دل‌آواز» در فرهنگسرای ابن‌سینا

چهارمین نشست کانون هنری «دل‌آواز» روز پنجشنبه سوم اسفند ساعت ۱۳ در تالار ابوعلی‌سینا فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، چهارمین نشست کانون هنری «دل‌آواز» روز پنجشنبه سوم اسفند ساعت ۱۳ در تالار ابوعلی سینا فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود. 

از آیتم‌‎های این نشست می‌توان به اجرای بخش‌های مختلف هنری و ادبی شامل شعرخوانی اعضای کانون، اجرای موسیقی تک‌نوازی نی، موسیقی اصیل ایرانی توسط گروه گل‌ها و غزل، اجرای موسیقی بدون کلام با ساز تار، اجرای موسیقی محلی، اجرای موسیقی بدون کلام سنتور و ویلن اشاره کرد.

شایان ذکر است میهمان ویژه این نشست «یعقوب انوش» ویولنیست و خوشنویس ممتاز که از ایشان به پاس خدمات هنری تجلیل به عمل خواهد آمد.

یعقوب انوش در روز سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۲۵ در تهران به دنیا آمد و در ۱۷ سالگی نواختن ساز ویلن را به‌صورت تجربی نزد خود آغاز کرد و بعدها این فرصت را مغتنم دانست تا از محضر بزرگانی همچون استاد حبیب‌الله بدیعی و مهندس همایون خرم به شکل حضوری و غیرحضوری کسب فیض نماید و در شیوه نوازندگی و خلق آثارشان، بیشتر کنکاش و پژوهش داشته باشد.

«تکنیک ویژه و یگانه استاد انوش در آرشه‌پرانی، جواب آواز و بداهه‌نوازی از او هنرمندی حاذق پروریده است. سالیان سال همنوازی و همکاری ایشان با خسرو آواز ایران استاد محمدرضا شجریان، اوج مقامش در نوازندگی ویلن، یکی از سخت‌ترین سازهای دنیا را رقم زده است.

همچنین استاد انوش هنر خوشنويسي را نزد استاد غلامحسين اميرخاني فراگرفته و موفق به کسب گواهينامه عالي، ممتاز و فوق ممتاز شده است. وي همچنين موفق به کسب مقام اول مسابقات هنري خوشنويسان ايران در سال 1354 شد و بيش از 38 سال فعاليت در انجمن خوشنويسان ايران شاگران زيادي را به درجه ممتازي رسانيد.

کانون «دل‌آواز» با هدف اجرای برنامه در عرصه موسیقی و ادبیات تشکیل شده و جلسات نشست این کانون ماهانه با حضور اعضای کانون و علاقمندان برگزار می شود. از برنامه‌های این کانون می‌توان به اجرای موسیقی و جلسات شعر خوانی، نقد و بررسی اشعار شاعران کهن ایران و تجلیل از هنرمندان شاخص اشاره کرد.

علاقمندان برای حضور در مراسم افتتاحیه می‌توانند به فرهنگسرای ابن‌سینا واقع در شهرک غرب، خیابان ایران زمین شمالی، جنب شهرکتاب ابن سینا مراجعه و جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های 8-88366366  تماس بگیرند.


نظر شما